10 Mart 2010 Çarşamba

karamelize misirgevrekli citir tatli





Burada(usa) bizim kahvaltilik gevrek olarak isimlendirdigimiz cerealin neredeyse yuzlerce cesidi var ve cocuklar bunlara bayiliyorlar. Bizim memleketimizde cok tuketilmemesine karsilik yinede yayginlasmaya basladilar. Turk kadini yaratici zekasini kullanarak raflarda omur tuketmeye calisan misirgevregini hatirlamis ve ondanda bir tatli cikarmayi basarmis Bu vesile ile ben turk kadininin zekasi onunde tekrar tekrar sapka cikariyorum..
Tatli annemin cok sevdigi arkadaslarindan dilek teyzecigime ait ve tatlinin ismini hatirlayamadigim icin ben yeni bir isim koymak durmunda kaldim. Farkli ve cok begenilen bir tatli oldu, ayni zamanda cok da kolay (evde daha onceden kalmis misirgevregi varsa hic masrafi yok diyebilirim) tarif icin tesekkur ediyorum dilek teyzecim...
not: ben tam olarak olculeri hatirlayamadim asagidaki tarif benim uyguladigim tarif.orjinal tarifi bulup yazarim.



Malzemeler
  • 250 gr civarinda misirgevregi
  • 3-4 metro cikolata
  • 125 gr civarinda margarin yada 1 stick butter
  • 2-3 yemek kasigi bal
  • varsa kuru uzum , ceviz

Yapilisi:

1. Yagi genis bir teflon tencerede kisik ateste eritiyoruz . yag eridikten sonra icine metrolari koyuyoruz ve eritiyoruz daha sonra misirgevregi kuru uzum , ceviz ve bali ekleyip birkac kez karistirp altini kapatiyoruz ve tencerenin isisinda hepsini ezmeden karistirmaya calisiyoruz .
2. Arzu ettiginiz boyutta bir kahve fincanini kalip olarak kullanabilirsiniz yada yukaridaki gibi daha kucuk bir kalip kullanip mini kek kagitlariyla servis edebilirsiniz . ben kucuk bir kalip kullanmanizi salik veririm zira bazilari icin bu tatli cok buyuk gelebilir ozelliklede kucuk eller icin.
3. Kalibinizi su ile islatip icine biraz karisimdan koyduktan sonra bir kasik yardimiyla cok ezmeden sikistirin ve bir tepsi uzerine ters cevirin( ancak bu halde 1-2 dk beklerse kaliptan dagilmadan cikiyor. O yuzden 2 kalip kullanmanizi salik veririm. ) Butun karisimi bu sekilde bitirdikten sonra buzlukta 1-2 saat dodurup buzdolabinda saklayabilirsiniz servisten 5dk once cikartmaniz yeterli olacaktir

afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder